Kakve kapitalne hangare gradi Kina za svoju avijaciju
Višenamenski lovac J-10 prvi je borbeni avion razvijen u Kini koji se po performansama i mogućnostima približava zapadnim lovcima. U Kini je poznat kao Meng Long ili snažni zmaj, a na Zapadu kao Firebird.
Razvoj J-10 započeo je 1988. godine. Nameravan je da se suprotstavi pretnji koju su predstavljali sovjetski lovci četvrte generacije - MiG-29 i Su-27. J-10 je u početku bio planiran kao lovac sa vazdušnom superiornošću, međutim raspad Sovjetskog Saveza i promenljivi zahtevi preusmerili su razvoj ka višenamenskom lovcu.
Avion je prvi let izveo 1998. Ceo projekat je bio u visokoj tajnosti. Vredi napomenuti da su prve fotografije J-10 izašle tek 3-4 godine nakon prvog leta. Neki izvori tvrde da je na to uticao IAI Lavi. Višenamenski lovac J-10 ušao je u službu kineskog vazduhoplovstva 2004. godine, međutim prvi put je javno otkriven tek 2006. Trenutno je u upotrebi oko 240 ovih letelica. Procenjuje se da je 300 lovaca ove vrste potrebno za kinesko vazduhoplovstvo, a možda i pomorsku avijaciju.
Niz zemalja, uključujući Indoneziju, Iran, Pakistan i Tajland izrazilo je interes za kupovinu ovog aviona.