Praviteljstvujući Sovjet Srpski, Vuk Stefanović Karadžić, Beč 1860.



Ja sam u knjizi kazao kako je Sovjet postao, kako je napredovao, koji su sovjetnici bili od početka do svršetka njegova. Кad je bio najsnažniji i kako se počeo umaljavati i najposle kako je sasvijem propao; a isto tako kazao sam kako su se starješine oko vlasti otimale dok nijesu zemlju upropastile. Za ovakove stvari mogu mene kriviti i moju knjigu kuditi samo oni ljudi koji ne poznaju istorije ostalijeh naroda, u kojoj ima mnogo i mnogo sramotnijih i skandaloznijih stvari.

Po ovome što sam ovdje i do sad kazao mislim da će svaki pametan i bespristrasan čitalac reći, da je cijela ova tobožnja kritika sama pokuda i poruga mene i moje knjige, i da će se morati čuditi, kako se u nas nalazi ljudi da s ovakijem budalaštinama smiju izaći u svijet pred tobožnju književnu publiku. I ovo je (kao god i zabrana mojega Riječnika u Srbiji godine 1852), pravo mjerilo žalosnoga stanja današnje naše književnosti i za potomstvo istinito svjedočanstvo s kakijem sam ljudima ja imao posla i s kakijem sam mukama i smetnjama morao boriti se trudeći se oko svojijeh književnih poslova." 

(Odbrana od ruženja i kuđenja, "Vidovdan" br. 34-36, 1861)

Vuk Stef. Кaradžić, Pravitelstvujušči Sovjet Serbski za vremena Кara-Đorđijeva, ili otimanje ondašnjijeh velikaša oko vlasti, Beč, 1860.